پردازش جمله ای مثل 23c قدری طولانی تر از جمله ای مثل 23b میباشد. اثر گپ پر شده سمعک ظاهرا رخ میدهد زیرا وقتی تجزیه گر با یک Filler مواجه میشود (مثل which car در جملات 23) بلافاصله شروع به جستجوی گپی مینماید تا Filler  داخل آن قرار دهد. Frazier و clifton در سال 1989 این را Active Filler Strategy نامیدند. در یک جمله مثل 23c این استراتژی بی نتیجه میباشد چراکه Mary اولین گپ ممکن را پر کرده است. تجزیه گر بایستی به جستجو برای پیدا کردن یک گپ پر نشده ادامه بدهد که نهایتا این گپ در موقعیت مفعول مستقیم پس از boy قرار دهد.

نوع متفاوت دیگری از موقعیت وجود دارد وقتی که وضعیتی وجود دارد که امکان یک گپ خدمات سمعک را خواهد داد (اما لازم نیست) همانند مثال ذیل:

در جمله 24، فعل read میتواند متعدی باشد (با یک مفعول مستقیم) و یا غیر متعدی (بدون مفعول مستقیم). افراد بطور معمول جمله اینچنینی را بصورت یک جمله garden path درک مینمایند. آنها در ابتدا گپ مفعول مستقیم را پر مینمایند و نمیدانند که در مواجهه با حرف اضافه from چکار نمایند. Fodor در سال 1978 این واقعیت را توضیح داد که چنین جملاتی، با مبنا قرار دادن استراتژی First Resort برای پر کردن گپ، تولید اثر garden path مینمایند. این استراتژی با استراتژی active filler تقابل داشته و باعث میشود پردازشگر اولین گپی را که با آن مواجه میشود را پر نماید. یک آزمایش ERP در سال 1989 این مسئله را نایید کرد با استفاده از جمله ای مثل:

شرکت کنندگان یک N400 بزرگ را بعد از called نشان دادند سمعک ضد آب که مشخص میکند آنها گپ را با یک filler  غیر محتمل article پر کرده اند که با استراتژی first Resort همخوانی دارد و حتی بنظر میرسد که نتیجه ، یک جمله نامحتمل میباشد.


کلینیک شنوایی سنجی یک ,جمله ,گپ ,استراتژی ,filler ,مثل ,مفعول مستقیم ,یک جمله ,با یک ,در سال ,را پر ,استراتژی first resortمنبع

سمعک چیست و کاربرد آن در افراد کم شنوا

تنظیم سمعک و کاربرد آن برای افرادکم شنوا

سمعک هوشمند وایرلس در انواع برندهای مختلف

تاثیر سمعک بر شنوایی افراد دارای کم شنوایی

سمعک زیمنس نسل جدید سمعک ها

علل افت شنوایی

سمعک فوناک و انواع جدید آن

مشخصات

آخرین جستجو ها

rama ثریا فیلم ویرا گرافیک کاشت مو ، کاشت ابرو خرید اینترنتی ناناز مرتضی جاوید کهکشانی ها اخبار سایت بلگ بیست نرم افزارهای آماده